HOME COMMENT FACEBOOK MEMBER BISNES MY FAN PAGE TWITTER YOUTUBE FOLLOW


assalamualaikum Pictures, Images and Photos ASSALAMUALAIKUM .. BACA LAH ARTIKEL2 SAYA OK .. KITA ERATKAN SILLATURAHIM ANTARA ISLAM.. TERIMA KASIH PADA ANDA .. assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Saturday, June 9, 2012

RESTU IBU DAN AYAH



Assalamualaikum Wbt

Ini adalah artikel terbaru dari saya :

Kepada pasangan2 yang bermaharaja di luar sana itu , halal ke haram hubungan kekasih anda itu??? Jawab jangan tak jawab …
(Touching sekejap dengan soalan ini)..

“Kalau tiada restu ibu ayah , haram la hubungan korang tu.. Kalau ade restu , halal lah hubungan korang tu iaitu pernikahan dari wali dan saksi” Betul tak?? 

Kepada perempuan , anda tahu ke lelaki tu nak jadikan kamu isteri kelak?? Hehehehehe… Fikir lah itu sejauh2 yang mungkin… Haram juga bagi lelaki kalau bercinta tiada niat untuk menikahi dia…. J

Wahai lelaki , sampai bila nak takut dengan kedua2 ibu ayah perempuan ??? Cakap dari mulut tak penting (kasihan perempuan tu), jumpa mak ayah tu penting cakap dengan mereka “SAYA NAK NIKAH ANAK MAKCIK” sejuk hati dengar tau... hehehehehe.. Bila dah jumpa , Jangan2 mak ayah perempuan tu cakap “SEBELUM NAK KAHWIN DGN ANAK PAKCIK,  JADI LAH IMAM UNTUK MAKCIK DAN PAKCIK SEBELUM INGIN MEMILIKI ANAK MAKCIK” … Hah , baru tau nak mengelupur.. hehehehe… (Tersenyum sorang2) ..

Ini sekadar nasihat , dan berpandangan jauh… 

Assalamualaikum wbt

COMMENT

20 comments:

En Tapi said...

betul.. sebagai laki, meh bersedia jadi pemimpin yg syumul.. ><

Crafty Nieya said...

nice entry~

farhana said...

entry yang bagus dirujuk ^^

-sha for short- said...

well done awak.nice entry (:

leakedknowledge said...

bkn takut nk jumpa mak bapak si gadis, tapi khuatir sumber kewangan blom cukup kukuh utk berbuat demikian..
pe2pon nice luahan perasaan..haha

http://encikcopypaste.blogspot.com/2012/06/serius-awas-jangan-main-klik-sahaja.html

Muhammad Zizi Hafizzie said...

hahaha.. bagus2 , tangungjwab tu penting en copy paste.. hehehehe. Tunang je la, br rm300 je pun.. hahaha :D

Muhammad Zizi Hafizzie said...

En tapi , nieya , farhana , lola (sha for short) .. terima kasih komen my entri.. jasa anda amat dihargai.. hehe :)

Cheq Unni said...

kalau nak ber'couple',,kata orang,, hendaklah dalam cara islam... cuz tu lah sebaik-baiknya..... [tu kalau masi rasa belum bersedia nak berkahwin lah...:),]

btw,,, i like ur entry :)....

Muhammad Zizi Hafizzie said...

Cheq Unni , Bercinta la , couple is haram <-- UIA .. :) Macamana kalau dengan budak2 masih sekolah?? Ibu ayah menghalalkan dia untuk belajar tapi bukan dgn cinta?? hehe.. Ibu ayah nak anak2 berjaya bukan membohongi dorang dengan cinta. Dosa besar bohong kedua2 ibu ayh.. :) hee~~

Norasyimah Saifullah said...

nice entry

CikMai said...

awak , maaflah cakap.mai suka baca blog awak.tp tulisan boleh tak guna warna terang sikit...gelap sangat la , mai ni rabun..huhu

wanie-raina said...

nice entry there..
btw, nape "touching sekejap" ?
couple jugak ker? hahaha

Muhammad Zizi Hafizzie said...

Cik mai - huhuhu.. gelap ke? alololo... :)

Muhammad Zizi Hafizzie said...

Norasyima - thank ckp nice. :) Wanie-raina , sy masih single , mingle , tringle.. :) hehe

Cik Amal said...

nice entry . .
apa kata suruh kapel kapel kat malaysia ni baca entry ni
gerenti menggelupur

Muhammad Zizi Hafizzie said...

Cik amal - hehehehe.. :)

munirah said...

terasaaa :') tapi benda betul kann :) tapi kalo takde fulus pong payohhhh jugaaakk :D

haNa said...

nice blog,.. come visit my blog http://kysyahana.blogspot.com

Pecinta pink^^ said...

nice la..setuju sangat dengan awk ckp:) keberanian itu penting

iyou said...

macam ada pengalaman dah ni pegi jumpa mak ayah si gadis..

cer kongsi pengalaman.. ^^