HOME COMMENT FACEBOOK MEMBER BISNES MY FAN PAGE TWITTER YOUTUBE FOLLOW


assalamualaikum Pictures, Images and Photos ASSALAMUALAIKUM .. BACA LAH ARTIKEL2 SAYA OK .. KITA ERATKAN SILLATURAHIM ANTARA ISLAM.. TERIMA KASIH PADA ANDA .. assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Monday, May 14, 2012

CINTA KEKASIH



ASSALAMUALAIKUM S.W.T


Ini adalah entri terbaru dari saya...


Saya ingin bercakap tentang cinta... 


Sedarlah anda di dunia yang sementara ini kerana banyak yang kita tak tahu tapi kita boleh mencarinya dengan pertanyaan atau nasihat dari ibu ayah kita ataupun pakcik dan makcik.. :)


Bercinta lah secara halal seperti jangan melakukan maksiat, berjauh2an dan lain2.. Dan jangan lah bercinta secara haram seperti maksiat , bersentuhan dan lain2.. 


Ingat , bercinta dengan kekasih dari pengetahuan ibu ayah juga tidak baik untuk hubungan kerana ibu ayah belum menghalalkan diri anda untuk bercinta (restu).. nasihat kepada yang masih belajar dan jauh dari pengetahuan ibu ayah.. Kasihanlah kedua2 ibu ayah kita kerana ibu ayah nak yang terbaik untuk anak2 iaitu dengan pelajaran bkn dengan bercinta tanpa pengetahuan ibu ayah (tidak kekal dan bahagia) kecuali mereka merestuinya.. So renung2kan.. :) 


Cinta kekasih itu memang mudah untuk kita tapi adakah ibu ayah menghalalkan hubungan kita??


Selagi ibu ayah tak restui kita,, selagi itu lah hubungan kita di haramkan.. Nak2 yang masih belajar jauh.. Ibu ayah mengharap sangat anaknya untuk berjaya tapi belakang2 mereka kita bercintalah dan datinglah.. Ish2.. Kasihan ibu ayah kita.. Ibu ayah kita akan berdoakan untuk anaknya yang sentiasa mendengar perintahnya.. Sesiapa yang ada kekasih tu, lebih baik terus terang dan minta restu dari mereka. Barulah bahagia dan halal la hubungan anda dengan pasangan anda.. Sampai bilakah anda ingin mengharamkan hubungan anda dari mereka?? ... Renung2kan lah sahabat.. :) 


 Ini adalah nasihat.. 


Putus cinta memang allah berikan pada setiap manusia kerana ingin kita cari dan sedar dari kesilapan.. Semoga anda bahagia di samping orang yang tersayang.. 


 Itu je artikel saya. 
 ASSALAMUALAIKUM WBT COMMENT

22 comments:

Cik Adieb said...

Nice entry,suka suka suka :)
Mengandungi unsur nasihat & pengajaran :)

Ain Farahah said...

perkongsian yg menarik...

salam ukhuwah =)

faraheartbeat said...

nice entry . teruskan :))

MawardiYunus said...

Allah menjanjikan yg terbaik buat umatnya :)

Ida Firdausi said...

nice entry.. :)

AishahAzli said...

love how you show ur dakwah ;D
penuh dengan pengajaran

::Mastura Zakaria:: said...

takut nak bercinta..hihihi

Nur Asmida Bt Karim said...

hehe mak je tau ayah tktau pon . setakat nie nasihat mak fokus pelajaran , cinta kawen lepas habis bljr , huhu :)

Cik Lia Lomi said...

restu ibu sangat penting dalam suatu perhubungan itu..

Muhammad Zizi Hafizzie said...

Cik Lia - Kedua2 Ibu Ayah kita yang seelok2 nya.. Ibu melahirkan kita , ayah yang mewalikan kita.. :)

wanie-raina said...

nice post there :)
i used to be a girl that involve dlm couple2 nie
but these days dah tobat :)
btw, tanx 4 advicing others ^__^
done follow :)

Cik Nas :) said...

bercinta lepas kawen lagi best :)

sue perbs.. said...

emm.. cinta family more... moge dpt jodoh yg sesuai

yanie.yuhuu said...

Moge couple2 hari ni bijak berfikir !

cik ery said...

restu memang amat penting kan?huhu

Muhammad Zizi Hafizzie said...

Restu mmg paling penting semasa cinta kekasih.. ;)

saida sadhana said...

best semua lagu2 dia, post2 pon menyentuh hati...

♫♪~Naurah_Nawwarah ~ ♫♪ said...

Allah telah menentukan siapa jodoh kita since di luh mahfuz lagi ... jadi, terimalah seadanya andai kita dan dia sudah tidak sehaluan ..

Muhammad Zizi Hafizzie said...

Jodoh itu memang ketentuan illahi , tapi allah menyuruh hanmbanya berusaha dengan doa dan melakukan kerjanya. :) Jodoh itu anugerah , tp kita sempurnakan la anugerah itu dgn sebaiknya iaitu perbuatan yg diredhai.. :)

Shalinda said...

Cinta yang sejati sehingga mati .
Memang wujud.
Bukan hanya cinta antara makhluk, tetapi cinta kepada yang Esa juga.
Nice entry ,, :)

Muhammad Zizi Hafizzie said...

Shalinda - betul tu.. Dekat dengan ALLAH s.w.t . Dekatlah segala permikiran kita dan kedewasaan kita tentang islam.. :)

cx's said...

blh tujukan nsht tu pd cx tk? :)