HOME COMMENT FACEBOOK MEMBER BISNES MY FAN PAGE TWITTER YOUTUBE FOLLOW


assalamualaikum Pictures, Images and Photos ASSALAMUALAIKUM .. BACA LAH ARTIKEL2 SAYA OK .. KITA ERATKAN SILLATURAHIM ANTARA ISLAM.. TERIMA KASIH PADA ANDA .. assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Friday, June 1, 2012

LELAKI BERANI MENGURAT?





Assalamualaikum wbt

Artikel terbaru dari saya..


Ini saya nak cakap tentang lelaki yang berani mengurat...
Wahai kawan2ku yang lelaki , ini adalah cabaran bagi seorang lelaki yang kuat mengurat ...

Bagi saya , nak mengurat perempuan itu jangan la kerana ingin bercinta.dan berdua2an je.. Kalau nak mengurat tu biarlah ke jalan yang benar.... Sebelum mengurat perempuan , kenali mak ayah dia dulu (minta restu untuk bercinta) barulah halal hubungan antara masing2.. sampai bila nk mengharamkan hubungan??? Tak berkat tau.. ;) 

Sekarang ini  lelaki mengurat perempuan ingin berdua2an je, itu dinamakan lelaki yang tiada tanggungjawab dan lelaki yang tidak menjaga adab ... Adakah anda suka wahai perempuan bercinta bila berdua2an?? Kalau lelaki yang ikhlas untuk bercinta adalah lelaki yang minta restu dari ibu ayah , minta nasihat dari keluarga. dan juga sanggup berjauhan dari kamu kerana auratmu dari berdua2an.. 

Mengurat lah dengan keislaman bukan mengurat dengan kejantanan anda... Islam itu mudah , islam itu tidak susah.. Dan kepada perempuan2 juga, carilah lelaki yang betul2 ikhlas mengenali dirimu.. Seandainya berlaku perkara yg tidak elok , jangan la menyesal kerana semuannya dan segeralah ke jalan yang benar...

Jangan jadi seperti :

"HATI YANG TERLUKA UMPAMA BESI BENGKOK, WALAUPUN DIKETUK SUKAR KEMBALI KEPADA BENTUK ASAL".. 


Itu je artikel saya,

Assalamualaikum wbt




COMMENT

52 comments:

bunga jaz said...

great post..

Muhammad Zizi Hafizzie said...

Terima kasih :)

KaiSHu_HaiKaL said...

http://kaishuhaikal.blogspot.com/2012/05/ceritera-cinta.html mungkin berkaitan dgn post ini...

*NurSyahieraDahhari* said...

yup , thats ryte!
kan senang kawen terus :)
# no money, no girl :p

Muhammad Zizi Hafizzie said...

Nursyahiera.. kannnn.. hehehe :)

Nurul Akmal said...

Bagus.. suka sangat entryu ni.. ;)

MIRRA NADHIRA MUSTAFFA said...

awesome~ saya suka post ni.. :DD

#sharing is caring.. ^^

Muhammad Zizi Hafizzie said...

Nurul dan Mirra- terima kasih.. hehe. yupz.. SHARING IS CARING.. ;)

Cheese Cake said...

kenali mak ayah dulu and yakinkan parents itulah sebaik2 kaedah mengurat . :))

Muhammad Zizi Hafizzie said...

Cheese Cake - paham pun maksudnya.. :) hehehe

♥ siKechekMessy ♥ said...

betul!
suka entry awak :)

Muhammad Zizi Hafizzie said...

LoLa Kechek - thank wak... :)

Cik Lia Lomi said...

ku hendak dingurat kerana keislaman.. :D

Muhammad Zizi Hafizzie said...

Cik lia -- niceee... :) hehe

Cik Amal said...

susah nak dapat lelaki yang macam ni
=)

Muhammad Zizi Hafizzie said...

Cik Amal - seharusnya kita berusaha mencarinye.. Mesti kita jumpa.. :)

erlinabunga said...

like this qoute: hati yang terluka ibarat besi bengkong. walaupun diketuk berkali2. tetap sukar kembali ke bentuk asal :)
well done

erlinabunga said...

like this qoute: hati yang terluka ibarat besi bengkong. walaupun diketuk berkali2. tetap sukar kembali ke bentuk asal :)
well done

Muhammad Zizi Hafizzie said...

Erlina : hehehe... :)

dayah SnoW Heuka said...

betul la kan :(.. hati niyh klo dapat balik ke bentuk asal.. mesty ada cacat sikit.. senang cite hati mesty ada parut wuhuu..

olh itu marilah nikah cepat2 :p

Muhammad Zizi Hafizzie said...

dayah.. :) itu jalan yg terbaikk :)

Busyra Bt Takiyudin said...

entry yang menarik :)

miss chillax said...

setuju! kindly please jump to this entry :D http://misschillax.blogspot.com/2012/04/mari-bercakap-mengenai-encik-lelaki.html

Muhammad Zizi Hafizzie said...

Busyra - hehe.. thank awk.. :) Miss Chillax.. ok.. sy akan bace ur entry... :)

auni shahira said...

setuju sangat-sangat....berapa laa yg berani mntak izin mak ayah kalu nk keluarr....terutama yg kapel dak2 sekolah..

Muhammad Zizi Hafizzie said...

hehehe.. kannnn .. :)

misz eyca said...

heee . nice entry . goodII . hee

eLLa n aLia said...

yang penting, Allah first :)

<a href='http://nurfa22.blogspot.com>blog ella</a>

eLLa n aLia said...

blog ella

Muhammad Zizi Hafizzie said...

Allah itu memang la no1.. Ini adalah satu artikel hormat-menghormati antara percintaan.. :)

Prodigious Yuni said...

Nice post and memang superb!!

Muhammad Zizi Hafizzie said...

terima kasih. :)

Ahlam Miera Amirul Shafie said...

yes.. lelaki yang berani adalah lelaki yang betul2 nak menghalalkn seorg wanita dn tidak takut utk berjumpe dgn ibu bapanya... :) itulah lelaki sejati.... tapi sekarg xramai yg begitu...

Muhammad Zizi Hafizzie said...

Insyaallah , masih ada lelaki yg mcm tu tapi allah tk tunjukkan pada kita lagi.. suatu hari kita akan jumpa yg terbaik.. :)

Cioccolato World said...

entry yg terbaik

jom join lucky 6 akan terima free gift http://cioccolatoworld.blogspot.com/2012/06/segmen-cioccolato-world-tambah-follower.html

Cik Zai said...

Entry terbaik...

zana said...

good post..jom singgah sini

http://zanahassan-zana.blogspot.com/2012/06/pelik-ikan-hidup-dalam-paru-paru.html

Muhammad Zizi Hafizzie said...

Terima kasih komen.. hehe :)

KamiBosan said...

Tumpang Share erk...

Muhammad Zizi Hafizzie said...

share je kalau untuk kebaikan, hehehe.. 101% dihalalkan kalau nk share :P

siti zulaikha said...

assalamualaikum.. betol ape yg awk cakap tu.. nice entry.. (= hope ramai yg ambik iktibar.. (=

CikMai said...

setuju...restu itu penting . nak kawin mungkin tak boleh lg atas beberapa faktor yg menghalang

AmyZana said...

Bercinta hnye kpd yg halal :))

Azza Afdzal said...

mengurat depan ibu bapa berani tak?? haha

Muhammad Zizi Hafizzie said...

Azza - hahaha.. tu baru la keikhlasan nye ternyata kalau ngurat dpn mak ayah.. hehehe :P

Ana Farhana said...

nice blog, nice entry.. tp apakata tulisan pakai yg basic, hitam ke, putih ke.. sy ni rabun huhu. btw blogwalking here ! :)

Muhammad Zizi Hafizzie said...

Ana Farhana - kalau hitam nanti gelap je tk nmpak pe2 sbb background hitam, :) kalau putih nanti warna dah lari dr semua colour kt blog ni.. hehe ;)

Hitam Keris Emas said...

kelab blogger : done follow

hit me back.

Thanksss...!

http://dengarisaya.blogspot.com

cx's said...

nice sharing

wanie-raina said...

sedap peribahasa tuh..nice :)

Muhammad Zizi Hafizzie said...

cx"s - terima kasih. sharing is caring..

Muhammad Zizi Hafizzie said...

Wanie-raina = sedap tak?? :) hehe.. terima kasih wak.. :) hehe