HOME COMMENT FACEBOOK MEMBER BISNES MY FAN PAGE TWITTER YOUTUBE FOLLOW


assalamualaikum Pictures, Images and Photos ASSALAMUALAIKUM .. BACA LAH ARTIKEL2 SAYA OK .. KITA ERATKAN SILLATURAHIM ANTARA ISLAM.. TERIMA KASIH PADA ANDA .. assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Jumaat, 1 Jun 2012

LELAKI BERANI MENGURAT?





Assalamualaikum wbt

Artikel terbaru dari saya..


Ini saya nak cakap tentang lelaki yang berani mengurat...
Wahai kawan2ku yang lelaki , ini adalah cabaran bagi seorang lelaki yang kuat mengurat ...

Bagi saya , nak mengurat perempuan itu jangan la kerana ingin bercinta.dan berdua2an je.. Kalau nak mengurat tu biarlah ke jalan yang benar.... Sebelum mengurat perempuan , kenali mak ayah dia dulu (minta restu untuk bercinta) barulah halal hubungan antara masing2.. sampai bila nk mengharamkan hubungan??? Tak berkat tau.. ;) 

Sekarang ini  lelaki mengurat perempuan ingin berdua2an je, itu dinamakan lelaki yang tiada tanggungjawab dan lelaki yang tidak menjaga adab ... Adakah anda suka wahai perempuan bercinta bila berdua2an?? Kalau lelaki yang ikhlas untuk bercinta adalah lelaki yang minta restu dari ibu ayah , minta nasihat dari keluarga. dan juga sanggup berjauhan dari kamu kerana auratmu dari berdua2an.. 

Mengurat lah dengan keislaman bukan mengurat dengan kejantanan anda... Islam itu mudah , islam itu tidak susah.. Dan kepada perempuan2 juga, carilah lelaki yang betul2 ikhlas mengenali dirimu.. Seandainya berlaku perkara yg tidak elok , jangan la menyesal kerana semuannya dan segeralah ke jalan yang benar...

Jangan jadi seperti :

"HATI YANG TERLUKA UMPAMA BESI BENGKOK, WALAUPUN DIKETUK SUKAR KEMBALI KEPADA BENTUK ASAL".. 


Itu je artikel saya,

Assalamualaikum wbt




COMMENT

52 ulasan:

bunga jaz berkata...

great post..

Muhammad Zizi Hafizzie berkata...

Terima kasih :)

KaiSHu_HaiKaL berkata...

http://kaishuhaikal.blogspot.com/2012/05/ceritera-cinta.html mungkin berkaitan dgn post ini...

*NurSyahieraDahhari* berkata...

yup , thats ryte!
kan senang kawen terus :)
# no money, no girl :p

Muhammad Zizi Hafizzie berkata...

Nursyahiera.. kannnn.. hehehe :)

Nurul Akmal berkata...

Bagus.. suka sangat entryu ni.. ;)

MIRRA NADHIRA MUSTAFFA berkata...

awesome~ saya suka post ni.. :DD

#sharing is caring.. ^^

Muhammad Zizi Hafizzie berkata...

Nurul dan Mirra- terima kasih.. hehe. yupz.. SHARING IS CARING.. ;)

Cheese Cake berkata...

kenali mak ayah dulu and yakinkan parents itulah sebaik2 kaedah mengurat . :))

Muhammad Zizi Hafizzie berkata...

Cheese Cake - paham pun maksudnya.. :) hehehe

♥ siKechekMessy ♥ berkata...

betul!
suka entry awak :)

Muhammad Zizi Hafizzie berkata...

LoLa Kechek - thank wak... :)

Tanpa Nama berkata...

ku hendak dingurat kerana keislaman.. :D

Muhammad Zizi Hafizzie berkata...

Cik lia -- niceee... :) hehe

Cik Amal berkata...

susah nak dapat lelaki yang macam ni
=)

Muhammad Zizi Hafizzie berkata...

Cik Amal - seharusnya kita berusaha mencarinye.. Mesti kita jumpa.. :)

erlinabunga berkata...

like this qoute: hati yang terluka ibarat besi bengkong. walaupun diketuk berkali2. tetap sukar kembali ke bentuk asal :)
well done

erlinabunga berkata...

like this qoute: hati yang terluka ibarat besi bengkong. walaupun diketuk berkali2. tetap sukar kembali ke bentuk asal :)
well done

Muhammad Zizi Hafizzie berkata...

Erlina : hehehe... :)

dayah SnoW Heuka berkata...

betul la kan :(.. hati niyh klo dapat balik ke bentuk asal.. mesty ada cacat sikit.. senang cite hati mesty ada parut wuhuu..

olh itu marilah nikah cepat2 :p

Muhammad Zizi Hafizzie berkata...

dayah.. :) itu jalan yg terbaikk :)

Busyra Bt Takiyudin berkata...

entry yang menarik :)

miss chillax berkata...

setuju! kindly please jump to this entry :D http://misschillax.blogspot.com/2012/04/mari-bercakap-mengenai-encik-lelaki.html

Muhammad Zizi Hafizzie berkata...

Busyra - hehe.. thank awk.. :) Miss Chillax.. ok.. sy akan bace ur entry... :)

auni shahira berkata...

setuju sangat-sangat....berapa laa yg berani mntak izin mak ayah kalu nk keluarr....terutama yg kapel dak2 sekolah..

Muhammad Zizi Hafizzie berkata...

hehehe.. kannnn .. :)

Tanpa Nama berkata...

heee . nice entry . goodII . hee

eLLa n aLia berkata...

yang penting, Allah first :)

<a href='http://nurfa22.blogspot.com>blog ella</a>

eLLa n aLia berkata...

blog ella

Muhammad Zizi Hafizzie berkata...

Allah itu memang la no1.. Ini adalah satu artikel hormat-menghormati antara percintaan.. :)

Prodigious Yuni berkata...

Nice post and memang superb!!

Muhammad Zizi Hafizzie berkata...

terima kasih. :)

Ahlam Miera Amirul Shafie berkata...

yes.. lelaki yang berani adalah lelaki yang betul2 nak menghalalkn seorg wanita dn tidak takut utk berjumpe dgn ibu bapanya... :) itulah lelaki sejati.... tapi sekarg xramai yg begitu...

Muhammad Zizi Hafizzie berkata...

Insyaallah , masih ada lelaki yg mcm tu tapi allah tk tunjukkan pada kita lagi.. suatu hari kita akan jumpa yg terbaik.. :)

Tanpa Nama berkata...

entry yg terbaik

jom join lucky 6 akan terima free gift http://cioccolatoworld.blogspot.com/2012/06/segmen-cioccolato-world-tambah-follower.html

Cik Zai berkata...

Entry terbaik...

zana berkata...

good post..jom singgah sini

http://zanahassan-zana.blogspot.com/2012/06/pelik-ikan-hidup-dalam-paru-paru.html

Muhammad Zizi Hafizzie berkata...

Terima kasih komen.. hehe :)

KamiBosan berkata...

Tumpang Share erk...

Muhammad Zizi Hafizzie berkata...

share je kalau untuk kebaikan, hehehe.. 101% dihalalkan kalau nk share :P

siti zulaikha berkata...

assalamualaikum.. betol ape yg awk cakap tu.. nice entry.. (= hope ramai yg ambik iktibar.. (=

CikMai berkata...

setuju...restu itu penting . nak kawin mungkin tak boleh lg atas beberapa faktor yg menghalang

AmyZana berkata...

Bercinta hnye kpd yg halal :))

Azza Afdzal berkata...

mengurat depan ibu bapa berani tak?? haha

Muhammad Zizi Hafizzie berkata...

Azza - hahaha.. tu baru la keikhlasan nye ternyata kalau ngurat dpn mak ayah.. hehehe :P

Ana Farhana berkata...

nice blog, nice entry.. tp apakata tulisan pakai yg basic, hitam ke, putih ke.. sy ni rabun huhu. btw blogwalking here ! :)

Muhammad Zizi Hafizzie berkata...

Ana Farhana - kalau hitam nanti gelap je tk nmpak pe2 sbb background hitam, :) kalau putih nanti warna dah lari dr semua colour kt blog ni.. hehe ;)

Hitam Keris Emas berkata...

kelab blogger : done follow

hit me back.

Thanksss...!

http://dengarisaya.blogspot.com

cx's berkata...

nice sharing

Tanpa Nama berkata...

sedap peribahasa tuh..nice :)

Muhammad Zizi Hafizzie berkata...

cx"s - terima kasih. sharing is caring..

Muhammad Zizi Hafizzie berkata...

Wanie-raina = sedap tak?? :) hehe.. terima kasih wak.. :) hehe