HOME COMMENT FACEBOOK MEMBER BISNES MY FAN PAGE TWITTER YOUTUBE FOLLOW


assalamualaikum Pictures, Images and Photos ASSALAMUALAIKUM .. BACA LAH ARTIKEL2 SAYA OK .. KITA ERATKAN SILLATURAHIM ANTARA ISLAM.. TERIMA KASIH PADA ANDA .. assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Friday, May 4, 2012

AIR MATA KASIH


 



Assalamualaikum w.b.t... Hari ini saya menceritakan tentang Air mata kita yang suci lagi murni.. Sebenarnya apa yang berlaku semua ini adalah ujian dan ketentuan dari ALLAH s.w.t. Semua ujian , semua ketentuan datangnya dari ALLAH s.w.t kerana dia maha mengetahui.

Saya ingin cerita tentang kisah percintaan dan tangisan terhadap kekasih.. Seandainya kita putus 
cinta atau berlaku perkara yang sedih "JANGAN LAH MALU UNTUK MENANGIS, KERANA AIR MATA ITU ADALAH ANUGERAH ALLAH DAN JUGA PEMEBERIAN ALLAH S.W.T KEPADA HAMBANYA"tetapi tangisan itu jangan lah kita meratapi ke jalan neraka seperti bunuh diri dan sebagainya... Biarlah kita menangis ke ARAH SYURGA iaitu tangisan dengan DOA dan tangisan dengan diri kita kerana ALLAH.. Betul tak?? 


Seandainya percintaan antara kekasih itu putus dgn kehendak allah s.w.t atau berlakunya perkara2 sedih seperti meninggal dunia dll.. Allah menguji tahap kesabaran kita , biar lah kita MENANGIS tapi JANGAN LAH KITA MERATAPI.. Ingat ... Berdoa itu adalah senjata orang islam dan ALLAH s.w.t juga MAHA MERUBAH segala SIFAT dan SEGALA KEJADIAN.. :-) Menangislah , jangan malu2.. Tangisan air mata itu hak milik allah.. :-) Ini je artikel yang ingin saya sampaikan pada pembaca.. 




"MENANGIS BUKAN TANDA NYA KITA LEMAH" TAPI MENANGIS JUGA BOLEH MENJADIKAN KITA KUAT"... :-)




Assalamualaikum W.b.t.


By:MUHAMMAD ZIZI HAFIZZIE


COMMENT

30 comments:

Walid Rumansyah said...

i like

Pensel Patah said...

Putus cinta tak bermakna tiada lagi cinta utk kita~~

Muhammad Zizi Hafizzie said...

Pensel patah - yes.. tapi cinta ini biar la dengan doa dan kejalan allah.. :-) cinta ini ada ke syurga dan neraka. Cinta ke neraka seperti maksiat dan mcm2 lagi.. cinta ke syurga adalah ke jalan yg benar.. semoga kita dpt insan yang terbaik.. Aminn..

Maya said...

Niceee. :)

TMM 999 said...

Nice post, i like it...

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

Menangis bukan tandanya kita lemah..:)

Sekadar teguran sorang shbt, mata YM agak blur2 tgk tulisan blog...klu improve, mesti lagi better...:)

EYJA MASLIZA said...

Haah . Dulu saya menangis macam orang gila sebab ditinggalan S ,, Sayang pergi merayu dekat tempat kerja S , serious kalau difikirkan balik malu sangat masa tu ... Then tak lama lepas tu K datang selamat kan sayang daripada jauh dengan Allah . Alhamdulillah , kini saya lebih dekat dengan-Nya . insyaAllah 5 tahun lagi saya bergelar isteri . Amin :') doakan saya ya ? :')

cik aja said...

suke entri ini:)

~ Mr Ej ~ said...

cinta ituh anugerah

♥ siKechekMessy ♥ said...

nice entry,betul ,menangis tak bermaksud kita lemah,tapi kita melepaskan segala apa yang terbuku :)

eLLa n aLia said...

mak saya kata, menangis mlembutkan hati =)

Cik Lyeen said...

menangis pengubat segala penyakit hati...:)

Cik Aiza said...

Waalaikumussalam wbt

hihihi... setiap perkara yang ada atas muka bumi ALLAH ini indah2 belaka.. termasuklah rasa cinta dan sayang kita terhadap sesama manusia.. namun ketahuilah.. manusia itu berubah.. tatkala ia mampu mengembirakan kita.. ,ereka juga mampu melukakan kita.. manusia itu berubah sifatnya.. dan sebaik2 perubahan adalah perubahan ke arah kebaikkan... air mata yang menangis kerana ALLAH adalah sebaik2 tanginsan... :)

Ini Kisah Tia said...

dah .. saya dah puas menangis .. sekarang airmata tu dah diganti dengan lembaran baru .. insyaAllah :)

jemput baca kalau sudi :)
tak komen pun takpa ..

http://www.inikisahtia.com/2012/05/si-dia-tak-luahkan-perasaan-keliru.html

kitebudakbaik said...

nice...suke bace :)

cart kartika said...

nice sharing... perkongsian yg sgt bgus.. ika singgah sni n folo.. ^^

Amirah Su'aidah said...

I like this entry.. =) nice..

Cik Adieb said...

La tahzan,jangan membazir air mata.Nice entry :D

Muhammad Zizi Hafizzie said...

Yang baik tu kita kongsi sebagai pengajaran.. :)

mohamad shazni said...

putus cinta tuh bukan penamat bagi kehidupan kita..ingatlah..setiap yg berlaku itu pasti ada himaknya..selat beramah semua ye

mirmashi94 said...

betul betul. menangis x bermakna kita lemah =)

rAIHan said...

menangis boleh bg hati kita lebih tenang.

done follow you. jemput singgah :
http://sukacakapsorang.blogspot.com/2012/05/my-nestle-incredible-story.html

AlyzaFisol said...

menangis tu adalah salah satu cara utk meluahkan ape yg terbuku di dalam hati yang tak dapat diluahkan dengan kata-kata... :)

aiENn cHAm said...

people cry not because they're weak.It's because they have been strong for too long - Unknown

:)

Muhammad Zizi Hafizzie said...

Jom nangis same2. hehe :)

putra pande said...

follow back,
http://technobasespace.blogspot.com

!plain's daughter ッ! said...

setuju , menangis tak pernah buat kita lemah . (':

Nurmaisarah Azmi said...

wow.. enryi yg menarik.
tolong komen entry ni http://sararose-93.blogspot.com/2012/05/semua-tentang-aku.html. thanks. setiap komen amat dihargai

Nadhira Izzati said...

hi dear done follow sini.. follow back taw for makeup tutorial.. tengkiuu :)

zana said...

cinta ini pergi..kita blm tahu akan dtg..mungkin yg akan dtg yg terbaik..tu sume dugaan.