HOME COMMENT FACEBOOK MEMBER BISNES MY FAN PAGE TWITTER YOUTUBE FOLLOW


assalamualaikum Pictures, Images and Photos ASSALAMUALAIKUM .. BACA LAH ARTIKEL2 SAYA OK .. KITA ERATKAN SILLATURAHIM ANTARA ISLAM.. TERIMA KASIH PADA ANDA .. assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Saturday, June 16, 2012

IKHLAS LAKUKAN PERKARA BAIK




Assalamualaikum wbt

Ini adalah artikel terbaru dari saya...


Setiap manusia tidak lah begitu sempurna dan juga lemah di dunia.
Ramai yang melupakan tentang aurat , nak tahu kenapa ramai wanita tidak menutup aurat??

Ramai wanita tidak menutup aurat kerana tidak ikhlas (kebanyakkan yang dengar dari mulut)...
Kenapa berkata begitu??

"Tutuplah auratmu walau terpaksa, beribadahlah walaupun terpaksa, puasalah walaupun terpaksa .. Kerana kewajipan itu kadang2 bersifatkan terpaksa.. Walaupun terpaksa di setiap apa yang kita lakukan , insyaallah suatu hari nanti akan ada hikmahnya dan mempelajari erti kesilapan dan juga erti keikhlasan...

"Nanti akan jadi lah keikhlasan yang sempurna di setiap apa yang kita lakukan"

Kalau nak tunggukan keikhlasan , sampai bila kita nak melakukan semua tu?? Bila kita dah sakit baru lah nak ingat semua tu.. 
Sudah terlambat bagi kita... Betul tak?? .. 

Luahan seorang lelaki dan juga perempuan:

Jika aku terleka dengan auratmu dan leka dengan dosamu. Aku ingin miliki hati insan secantik mu dan ingin aku hidup dengan insan secantik mu tetapi aku ingat kembali ' sesungguhnya solatku, hidupku, matik­u hanya untuk Allah s.w.t".. Maafkan la aku kerana aku bukan untuk mu.. 

Itu je artikel dari saya..

Assalamualaikum wbt.. 
COMMENT

21 comments:

iyou said...

realitinya:
kuantiti muslimah yg bertudung meningkat, tapi kualitinya menurun...

sama2 doakan terbukak hati utk terima yg haq ^^

jia creatifelt said...

Sy setuju...degn iyou:-)

Muhammad Zizi Hafizzie said...

Iyou.. Aurat itu wajib di tutup , tak boleh di aplikasikan meningkat atau pun tidak.. Walaupun tak terbuka hati,tetap kene bertudung (bagi org islam).. :)

Norasyimah Saifullah said...

setuju sangat

Muhammad Zizi Hafizzie said...

Norasyimah - :)

Ana Farhana said...

yep.. sejuk ati tgk nyerr..

Muhammad Zizi Hafizzie said...

Ana farhana - :) kan, sejuk hati kan.. :)

*NurSyahieraDahhari* said...

ramai orang balut aurat dari tutup aurat.

jemput bace : Review semula entri-entri lepas ♥

Soal hati & doa jodoh : http://ieraassyiera.blogspot.com/2011/09/hati-ini-milik-nya.html

NUR FARZANA said...

seronoknya bca blog awak..
nice entry..

cynta ieda said...

kbnyakan orng sekarng bertudung krn fesyen...

5zol said...

bukan aurat je kena jaga.. tgkh laku pun kena jaga..

http://5zol-saidsomething.blogspot.com/

Muhammad Zizi Hafizzie said...

5 zol , kesuluruhan nya kene jaga.. :)

Gadis Gingsul said...

insya allah ziizz

Muhammad Zizi Hafizzie said...

Gadis,, mudah2an.. :)

wanie-raina said...

taw takpe..
yg pelik law tgok tv an, dorg sti ckp "hidayah ta dtg lagi" "tgok la kalaw terbuka aty nanty"..
buta ker ape..hahaha
mmg la hidayah tu ta dtg..
dah dri sndiri tana brubah..haha
lawak la plak
ckp sowg2 kat sinie :)

Muhammad Zizi Hafizzie said...

Wanie - hehehe. betul2.. :)pangkal dr hati , walaupun tk ikhlas tetap kene ikhlas sbb wajib bertudung. :)

Belladeone said...

kadang2,kita bperlu belajar dari keterpaksaan..maka akan lahir keikhlasan

Muhammad Zizi Hafizzie said...

Bella - yes .. itu saya sokong.. :)

Syazuwani Ramlan said...

semoga mereka yg belom menutup aurat tu terdetik di hati mereka untuk berubah..=)

Muhammad Zizi Hafizzie said...

insyaallah.. :)

wanie-raina said...

betul tuh..stengah org ckp nak tunggu hidayah la pe laa...huhuhu
btw, tanx for the advice given :)